Sıradan Santral ile IP Santral'in Farkı?
PBX yani Private Branch Exchange, Kısaca Özel Santral demektir.
Şirketler kendi PBX santral sistemine sahip olduklarında, personelleri için ihtiyacı olan iç ve dış telefon aramalarını bu telefon sistemi üzerinden gerçekleştirirler.
''Ne var ki bunda? Benim küçük bir ofisim var, birkaç da personelim var, çağırdık santralciyi, bize normal bir santral kurdu, aramızda da görüşüyoruz, dışarıyı da arıyoruz'' diyebilirsiniz.
O zaman IP PBX nedir, eski PBX sistemlerinden farkı nedir, kısaca açıklamaya çalışalım. IP PBX, PBX sistemlerine İnternet protokolü eklenmesinden oluşmaktadır.
Peki, ofisimizdeki PBX sistemimize yani santralimize IP ( Internet Protokolü ) eklenirse ne olur? Şirketinizde ki dâhili telefonunuza evinizden internet üzerinden bağlanıp sanki ofisinizdeymiş gibi telefon açabilir, size gelen telefonları cevaplayabilirsiniz.
( Örnek : İstanbul da kar yağışı nedeni ile iletişimin mümkün olmadığı bir günde işe gelemeyen 16 çağrı merkezi personelinin, evinden, iş yerinde ki masasında oturuyor gibi telefonlarını yanıtlayıp destek verdiğini, şirketin hiçbir zarara uğramadığını ve aksine bu değişikliğin personel üzerinde ki olumlu etkileri gibi. )
İstanbul, Ankara, Antalya vs değişik il, ilçe ve yerlerde ki şubelerinizi bir birlerine bağlayabilir, tüm şubeleriniz arasında ücretsiz görüşebilir, telefon görüşmelerinizin dinlenme riskini sıfır’a indirebilirsiniz.
Türk Telekom telefon şebekesini kullanmak yerine Türk Telekom' dan çok daha ucuz hizmet veren şirketlerin alt yapısını kullanarak telefon görüşmeleriniz için ödediğiniz fatura tutarlarını minimum %50 azaltabilirsiniz.
İşte IP PBX geleneksel telefon santrallerine internet protokolü kullanabilme yetisini kazandırmaktadır. Yukarıda ki örnekler en can alıcı bir iki özellikleri belirtmektedir.
Günümüz yeni nesil pbx sistemleri sesli anons sistemi ile hoş geldiniz , dâhili numarayı biliyorsanız tuşlayınız diye bilinen telefon bağlama sistemlerinden çok farklıdır.
Bir çok hastane hasta randevu işlemlerini, tüm bankalar, telefonla bankacılık işlemlerini, geleceğe ve müşterisine yatırım yapan birçok şirket, müşteri ilişkilerini bu yeni nesil programlanabilen IP PBX sistemleri ile gerçekleştirmektedir.
IP PBX sistemleri kurumun ya da şirketin ihtiyaçları neyi gerektiriyorsa o şekilde programlanabilip, minimum iş yükü ve hata, maksimum performans ve müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.